Home

Monday, January 10, 2011

Lagenda Kota Dalam Tasik Chini !!!!!!!!!

 GAMBAR HIASAN

Adakah benar Tasik Chini Mempunyai Kota.....
Anda nilai lah sendiri kisah ini...


Satu lagi lagenda Tasik Chini adalah kota purba Khmer (Thai-Kampuchea) yang tenggelam. Misteri ini mungkin akan diperjelaskan tidak lama lagi setelah penemuan beberapa artifak yang seakan-akan buatan Khmer purba di dasar tasik ketika penyelidikan dijalankan baru-baru ini. Namun hingga kini perkembangan penyelidikan masih lagi menimbulkan persoalan.. ADAKAH UTK BERAHSIA DARI PENGETAHUAN UMUM???.ATAU.. ADAKAH HANYA OMONGAN KOSONG???.SAMA2 LAH KITA TUNGGU JAWAPANNYA...

Tasik Chini juga mempunyai keunikan tersendiri dengan bunga teratai yang tumbuh secara semulajadi.
Ramai yg membuat spekulasi mengenai pokok teratai ini. Hal ini kerana teratai adalah sebahagian unsur kebudayaan purba di Asia Tenggara yang didominasi agama Hindu serta Buddha. Tambahan pula di lain-lain tasik di seluruh Malaysia, tiada teratai yang tumbuh secara semula jadi. Ada yang berpendapat teratai Tasik Chini tumbuh meliar lanjutan teratai yang dahulunya disemai oleh penghuni kota Tasik Chini yang tenggelam.



2 comments:

Qalam'Aini said...

oo..cani ke sirah tasik chini..

ratukissdaniella said...

knape mesti di rahsiakn???? pyramid pn di rahsiakan??? smuenye tggal tanda tanye je....bgtu byk sejarah yg menjadi rahsia...atau mgkn terpadam bgitu sahaje???? sejarah melayu adalah yg tragung di dunia KATANYE jdi haruslah di jge di kaji di pelihara tp sbliknye yg trjadi?? sgguh kcewa kdg2..

ANDA MUNGKIN MEMINATI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...